Trénujeme stabilizační systém

Pro své zdraví i zdraví svých nejbližších chceme to nejlepší. Věnujeme se zdravému životnímu stylu, podle kterého upravujeme svůj jídelníček, případně cvičení. V dnešní době se již ví o správném zdravém přístupu k lidskému tělu mnohem více. Také se více začínáme zajímat a starat, což je jeden z důvodů, proč se mnozí z nás dožijí pěkného věku v dobré formě. Začali jsme se zajímat i o posílení či péči o části těla, které nejsou tak zřejmé, přesto však si náš zájem právem zaslouží.

Výborným příkladem je stabilizační systém těla. Díky němu máme hezkou pružnou chůzi a netrpíme například bolestmi zad. Jak však stabilizační systém cvičit? Vzhledem k tomu, že stabilizační systém není vidět, jako například břicho či stehna, je i jeho posilování specifické a zobrazí se například v držení těla. Stabilizační systém se cvičí především, a možná že jste to již uhádli sami, balancováním. Pak také je skvělým cvičením na tento systém jóga či pilates. Ale jak cvičit stabilizační systém, když chceme cvičit celá rodina, bez nutnosti navštěvovat mnohdy drahé tělocvičny a potit se spolu s naprosto cizími lidmi? Jak cvičit, ale přitom se výborně bavit? Vyzkoušejte úžasnou pomůcku, kterou je trampolína!

Počasí již začalo této atrakci přát, proto ji můžete bez obav vystavit na své zahradě a jít skákat. Skákání a poskakování na trampolíně, byť jen v rámci rekreační zábavy, je výborný trénink. Mimo jiné právě pro již zmíněný stabilizační systém. Balancujete na pružném podkladu a zapojujete tak svaly, které obvykle nezapojíme. Trampolína je úžasná v tom, že veškerá fyzická zátěž během cvičení se zcela schová za zábavu, od které se nebudete chtít odprostit. Trampolína je vhodná pro každého, kdo už se bez problémů udrží na nohou a je schopný skákat. Trampolíny tedy pochopitelně nejsou vhodné pro kojence a batolata, ani pro děti, které se učí chodit a běhat, ale to je pochopitelné. V dnešní době se trampolíny vyrábí pro různou zátěž a v různých velikostech. Sehnat se dá jak větší trampolína (vhodná pro celou rodinu), tak i menší, dětská trampolína. Trénovat stabilizační systém je třeba, předejdete řadě zdravotních obtíží, kterých se pak člověk špatně zbavuje. Přeji pěkné skákání!