Jaro je tu!

Možná ne podle kalendáře, na to si ještě chvilku počkáme. Ale jestli jste v poslední době byli venku, jistě jste si všimli probouzející se přírody a nezvykle teplejšího počasí. Sníh se již drží jen málokde a probudily se i první včelky. Ve zprávách se mihla zpráva, že se vrátila celá řada ptactva z teplých krajin. Nová vlna silných mrazů se sněhem se dá již jen ztěžka očekávat a pokud nastane, nejspíš to bude jen krátký záchvat přírody.

Po celé té zimě se již každý těšíme na činnosti, které se v zimě vykonávaly stěží. Já osobně se těším na dlouhé procházky venku se svými psi, kdy nebudu vypadat jako ta postavička Michelin z reklamy na pneumatiky. Také se nemůžu dočkat venkovního grilování, jízdy na kole či skákání na trampolíně. Sice počasí zatím nepobízí ke kraťasům, ale věřím, že v teplácích či leginách by se už skákat dalo. Musíme trampolínu vyndat, postavit, očistit a pak hurá na skákání. Trampolína je jedním slovem super.

Při výběru trampolíny jsme brali v potaz, že na ní budou skákat nejen děti, ale i dospělí. To je třeba si uvědomit, když už kupujete trampolínu. Od toho se odvíjí velikost, nosnost a pochopitelně i cena. Dětská trampolína by naši váhu jistě nevydržela. Ale i v případě, že se počítá se zodpovědnějším a rozumnějším „skokanem“, tedy dospělým, i tak se nesmí zapomínat na bezpečnost. Vždy před skákáním odkládáme šperky a různé šňůrky z krku, nepohodlné pásky a spíš než v džínách skáčeme v pohodlném oblečení, nejlépe na gumu. I spony z vlasů nahradí obyčejná gumička. Pravděpodobnost zranění sice není velká, protože člověk skáče tak, jak si troufne, ale znáte děti. A přiznejme si, že ani my dospělý při skákání na trampolíně máme málokdy úplnou kontrolu nad svým tělem. V minulých článcích najdete také výhody, které skákání na trampolíně přináší. Mimo dobrou náladu také trénuje náš stabilizační systém v těle a posiluje svaly, o kterých téměř nevíme.

Další bezpečnostní „vychytávkou“ je ochranná síť. Trampolína s ochrannou sítí je vhodná pro každého, na věku nezáleží. Zvlášť, když se rozdovádíte, můžete vyskočit z „bezpečné zóny“ a dopadnout mimo ni. To je velmi nebezpečné.

Tip: Jestli máte trampolínu, zkuste si skákat a pak, až z ní slezete na zem, hned si povyskočte na  tvrdé zemi. Ucítíte velmi podivný pocit, jak má tělo problém najednou cítit při skákání tvrdou zem na rozdíl od pružné plochy na trampolíně. Je to poměrně nepříjemné, zvláštní.

 

P.S Užijte si to krásné počasí!

???????????????????????????????????????????